نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته

انواع روش های انتقال تصویر دوربین مداربسته

مقدمه

امروزه سیستم امنیتی و حفاظتی به یکی از ضروری ترین نیازهای هر شغل و یا منزلی تبدیل شده است. دوربین های مداربسته در حفاظت و امنیت نقش بسیار مهم و مفیدی ایفا می کنند. برای محافظت از منزل یا محل کار خود نیازمند تدبیرات امنیتی مثل: درب برقی و دوربین مداربسته هستید و به همین دلیل هم باید نحوه کار با آن ها را یاد بگیرید. یکی از کارهایی که باید در مورد دوربین مداربسته خود بلد باشید، نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته است که بسیار در امنیت محیط شما تاثیرگذار است. شما برای این که بهترین کیفیت تصویر را در دوربین خود داشته باشید باید بهترین روش انتقال تصویر را برای سیستم تصویری خود انتخاب کنید.

 اگر ساکن شهر همدان هستید و می خواهید سیستم امنیتی با کیفیت و وسایلی چون دوربین مداربسته همدان و درب اتوماتیک همدان را خریداری کنید ما گروه مهندسی نوین امنیت را به شما معرفی  می کنیم که با سال ها تجربه در این امر می تواند بهترین دوربین مداربسته و تجهیزات آن را به شما عرضه کند. این مجموعه در زمینه نصب دوربین مداربسته همدان نیز خدماتی برای مشتریان عزیز خود ارائه می دهد. شما می توانید به راحتی سیستم امنیتی خود را به صورت اینترنتی و با کمک از مشاورین این شرکت تهیه کنید و سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید. در این مقاله می‌ خواهیم اصلی ترین و پرکاربردترین روش های انتقال تصویر دوربین را به شما بگوییم تا با آن ها آشنا شوید، پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته

نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته با سیم

این روش یکی از روش‌ های تقریبا قدیمی و رایج انتقال تصویر است که برای دوربین های مداربسته سیمی استفاده می شود. در این روش با کابل سایر اجزای دوربین را به خود دوربین وصل می کنند تا دوربین بتواند در فاصله دور از دستگاه ثبت تصویر هم به وسیله کابل و سیم ویدیو ها را با کیفیت خوب ضبط کند. انتخاب روش انتقال تصویر به عوامل مهمی مثل: نوع دوربین، فاصله دوربین از مانیتور مورد نظر و سیستم پردازش تصویر دستگاه شما وابسته است که شما می‌ توانید نسبت به آن ها روش انتقال تصویر دوربین خود را انتخاب کنید. در روش انتقال تصویر با سیم از سه نوع کابل برای این کار استفاده می‌ شود که استفاده این کابل ها بستگی به مدل دوربین شما دارد. این سه نوع کابل عبارتند از: سیم کواکسیال ، کابل فیبر نوری و کابل شبکه ، که نسبت به فاکتور هایی که برای روش انتقال تصویر خود در نظر دارید مثل هزینه ها، انعطاف پذیری و… می توانید از این کابل ها استفاده کنید. نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته سیمی برای افزایش ایمنی ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری بسیار مهم می باشد.

روش انتقال دوربین مداربسته بی سیم

این روش به دلیل این که نیاز به کابل کشی و سیم کشی و اقدامات مشابه ندارد و به دلیل بی سیم بودنش بسیار راحت و آسان نصب می شود. روش های انتقال تصویر به صورت بی سیم به چند وسیله انجام می شوند که شامل: لیزر- فرکانس رادیویی- وای فای -مادون قرمز و مایکروویو هستند که با اتصال به هر یک از روش های ذکر شده بدون استفاده از کابل می توانید تصویر را انتقال دهید. اما یک نگرانی که در مورد روش بی سیم وجود دارد، امنیت سایبری می‌ باشد که متخصصین در تلاشند آن را از بین ببرند تا یک روش کاملا ایمن باشد.

روش انتقال دوربین مداربسته بی سیم

انتقال تصویر دوربین مداربسته با آی پی استاتیک

روش انتقال به وسیله آی پی استاتیک به وسیله اینترنت انجام می شود و هر بار پس از اتصال به اینترنت شما یک آی پی جدید دریافت می کنید و هرگز یک آی پی ثابت در سیستم شما وجود ندارد. در بین روش های انتقال تصویر دیگر روش آی پی استاتیک بیشتر استفاده می شود و نکته ای که در مورد این روش وجود دارد و بسیار حائز اهمیت است این است که این روش بسیار تخصصی است و حتما یک متخصص یا یک فرد فنی می تواند این سیستم را راه اندازی کند.

یکی از ویژگی های مثبت این روش و دلیل پرکاربرد بودن آن این است که شما با آی پی استاتیک می توانید انتقال تصویر را با سرعت بسیار بالا انجام دهید. سرعت بالای این روش به دلیل ارسال شدن تصاویر برای یک سیستم است و مزیت دیگر این روش امنیت بالای آن است، چون فقط کسی که آی پی استاتیک را داشته باشد امکان مشاهده تصاویر را دارد و کس دیگری نمی‌تواند به آن ها دسترسی پیدا کند.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی شبکه محلی

این روش از انتقال تصویر نیازی به اینترنت ندارد و به صورت محلی از طریق کابل و شبکه کامپیوتر انجام می‌ شود. در این روش از آی پی های ثابت استفاده می شود و آی پی های متغیر در آن دخیل نیستند و آی پی های ثابتی که در شبکه محلی هستند انتقال تصویر انجام می دهند. از مزیت‌ های این روش می‌ توان به امنیت بالای آن اشاره کرد و نکته منفی درباره این روش هم این است که با محدودیت مکان در روش محلی رو به رو هستیم و انتقال تصویر فقط در همان مکان امکان پذیر است و اگر از شبکه محلی خارج شوید نه می توانید تصاویر دوربین را انتقال دهید و نه می توانید آن ها را مشاهده کنید.

انتقال تصویر دوربین مداربسته به روش p2p

انتقال تصویر به وسیله این روش یکی از در دسترس ترین و آسان ترین روش هاست به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. چون نیاز به تجهیزات مخصوص و تنظیمات خاصی ندارد. این روش به وسیله فضای ابری انجام می شود که پی‌ 2 پی نام دارد و شما با نصب نرم افزار لازم روی موبایل یا کامپیوتر خود می‌توانید با وارد کردن پسورد و شماره سریال تصاویر منتقل شده را روی دستگاه خود مشاهده کنید.

به وسیله این نرم افزار شما می توانید در هر مکانی که هستید با دسترسی به اینترنت تمام تصاویر دوربین مداربسته خود را روی موبایلتان ببینید. از مزیت های این روش می توان به استفاده و نصب آسان آن، هزینه وصل کردن بسیار پایین آن و این که در این روش نیازی نیست به صورت تمام وقت سیستم را مدیریت کنید و هر کاربر مدیریت دستگاه خود را برعهده دارد. اما نکته منفی که درباره این دستگاه وجود دارد، امنیت پایین آن است و سرور واسط می تواند تصاویر سیستم امنیتی شما را مشاهده کند.

انتقال تصویر در دوربین مدار بسته از طریق اینترنت

 سخن آخر

در این مقاله با نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته آشنا شدیم. حال می توانید انتخاب کنید که نسبت به مدل دوربین و سیستم امنیتی که تهیه می کنید و دسترسی هایی که برای سیستم هایتان در اختیار دارید، کدام روش انتقال تصویر مناسب ترین انتخاب برای شما است و نیازمند وقت و هزینه کمتری می باشد. از شما تشکر می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید تا با این روش های کارآمد آشنا شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.