انواع درب های اتوماتیک

مهمترین تفاوت درب های اتوماتیک با یکدیگر

مقدمه

امروزه درهای اتوماتیک و وجود دوربین مدار بسته همدان در ساختمان های پر رفت و آمد مانند مراکز خرید بزرگ، فرودگاه ها، سینماها، سوپرمارکت ها، نمایندگی های اتومبیل، هتل ها، رستوران ها و حتی ساختمان های مسکونی لوکس از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند. درب های اتوماتیک به مرور کاربردی تر شدند و زمینه کاربرد آن ها به میزان قابل توجهی گسترش یافته است. به لطف انتخاب گسترده درهای اتوماتیک در همه اندازه ها و تنظیمات، با گزینه های اضافی و سرعت باز و بسته شدن متفاوت، می توانید تقریبا برای هر پروژه راه حل بهینه را بیابید. ساختارهای اتوماتیک خطی می توانند دارای دو بوم کشویی باشند که در جهات مختلف به عقب می چرخند یا یک ارسی که به راست یا چپ حرکت می کند. در حالت دوم ، یکی از تیغه ها به طور ثابت بر روی ریل راهنما ثابت شده است. چنین سیستم هایی نه تنها در ساختمان های عمومی بلکه در ساختمان های مسکونی در بالکن، تراس یا ورودی باغ های زمستانی نصب می شوند. سازه های تلسکوپی نوعی سیستم درهای کشویی خطی هستند. آن ها در مواردی نصب می شوند که فضای لازم در کناره های دهانه برای انتقال بوم ها به عرض مورد نیاز وجود ندارد. اغلب نصب درهای کشویی اتوماتیک از این نوع به دلایل بهبود نمای بیرونی ساختمان انجام می شود. در طراحی درهای تلسکوپی، برخلاف نمونه های خطی استاندارد ، یک یا هر دو جفت درب در یک جهت حرکت می کنند و یکدیگر را پشت سر می گذارند. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با انواع درب های اتوماتیک و نحوه عملکرد هر یک از آن ها توضیح دهیم.

انواع درب های اتوماتیک

انواع درب های اتوماتیک

درب های تاب دار بیشتر از درهای کشویی هواگیر نیستند، بنابراین توصیه می شود از آن ها در مواردی که لازم است دما را کنترل کنید استفاده کنید. آن ها همچنین می توانند با سیستم های مختلف قفل مجهز شوند. چنین درهایی به عنوان درهای ضد حریق ایده آل هستند. در میان معایب درب های اتوماتیک نوسان، فقط باید توجه داشت که نصب آن ها در راهروها با جریان زیادی از افراد ورودی و خروجی توصیه نمی شود. تفاوت اصلی بین درب های چرخان که مجهز به درایو برقی هستند، در موادی است که از آن ها ساخته شده است و در ابعاد می باشد. اندازه درب و همچنین مواد، تعیین می کند که درایو مورد نیاز شما برای کارکرد ایمن و راحت چقدر است. درک این نکته ضروری است که در بیشتر موارد می توان یک درب اتوماتیک را از یک درب نوسان معمولی به سادگی با نصب یک درایو مناسب بر روی آن ساخت. هزینه نصب درب نوسان اتوماتیک بستگی به نیاز، مواد و درایو شما دارد. لازم به ذکر است که نصب درب های اتوماتیک فرآیند چندان ساده ای نیست. بنابراین، بهتر است نصب چنین سیستم هایی را به متخصصان نمایندگی های نصب درب اتوماتیک همدان واگذار کنید.

درهای کشویی اتوماتیک

بسته به نحوه باز شدن درها در درهای اتوماتیک، آن ها می توانند عبارت باشند از:

کشویی: که  نصب شده بر روی راهنماهای مختلف ، آزادانه نسبت به یکدیگر حرکت می کنند. این نوع ساختمان برای اتاقهایی با شرایط عایق حرارتی کم توصیه می شود.

کشویی موازی: مناسب ترین نوع درب کشویی برای شرایط آب و هوایی ما. آستانه بالا عایق حرارتی خوبی را فراهم می کند. چنین درهایی در زمستان یخ نمی زنند. درب در هنگام باز شدن در حالت عادی حرکت می کند و در صورت لزوم تهویه، قسمت بالایی را می توان به عقب تا کرد.

درهای اتوماتیک شعاعی (نیم دایره یا شعاعی) سازه هایی هستند که از شیشه منحنی و پروفیل ساخته شده اند. آن ها در ساختمان هایی نصب می شوند که نما یا عناصر آن ها دارای شکل نیم دایره یا استوانه است. سیستم های شعاعی مجهز به درایوهای نیم دایره و مکانیک های پیچیده هستند، بنابراین توصیه نمی شود که آن ها را در ورودی ها و خروجی ها، جایی که تردد شدید مردم وجود دارد، نصب کنید. درهای اتوماتیک گوشه ای حداکثر از دهانه های کوچک استفاده می کنند و دهلیز را افزایش می دهند. اما بیشتر آن ها در گوشه ساختمان ها یا محل ها نصب می شوند، در پروژه های اصلی طراحی به خارج از جعبه نگاه می کنند و می توانند هر نمای را تزئین کنند.

همه مدل های درهای کشویی اتوماتیک مجهز به درایوهای برقی هستند. قیمت آن ها بستگی به کیفیت، قدرت، عملکرد، در دسترس بودن قطعات اضافی، مدل و سازنده دارد. در دنیای مدرن، تصور درهای معمولی نوسان دار که درهای اتوماتیک قبلا نصب شده اند، در حال حاضر بسیار دشوار است. آن ها مجهز به سنسورهای خاصی هستند که با نزدیک شدن یک نفر یا گروهی از مردم فعال می شوند. چنین طراحی درهایی برای استفاده کنندگان از ویلچر و افراد دارای معلولیت بسیار مناسب است.

درب های اتوماتیک کشویی

درب های اتوماتیک نوسان

به عنوان یک قاعده، درهای چرخان اتوماتیک در صورت محدود بودن درگاه نصب می شوند، در حالی که هیچ درب وجود ندارد. یک درب نوسان اتوماتیک می تواند در ورودی حیاط، دفتر، موسسه، مغازه، مرکز تجاری نصب شود. برخی از مدل ها همچنین در موسسات تخصصی نصب می شوند. درب های اتوماتیک چرخشی دارای مزایای زیادی هستند: عملکرد راحت و ساده ، که به لطف نصب تجهیزات ویژه، نیازی به تلاش فیزیکی شخص و همچنین تماس وی با دسته یا سطح در ندارد. توجه به این نکته ضروری است که درب اتوماتیک مدرن در بیشتر موارد مجهز به درایو برقی است نه هیدرولیک. این امر باعث می شود از مکانیزم باز و بسته شدن راحت تر و از همه مهمتر بی سر و صدا استفاده کنید. یک درب نوسان مدرن همچنین می تواند مجهز به سنسورهای مختلف باشد و به طور خودکار به رویکرد فرد پاسخ دهد. برخی از سیستم ها نیز در لحظه باز شدن درب مجهز به استارت خودکار هستند.

نتیجه گیری

درهای کشویی روز به روز محبوب تر می شوند، به لطف فناوری ها و مواد مدرن، آن ها فرصت های جدیدی را به دست آورده اند. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه انواع درب های اتوماتیک کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.