قابلیت دید در شب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دید در شب چگونه کار می کند؟

مقدمه

دوربین های مداربسته دید در شب قابلیت تصویر برداری در زمان هایی که نور به اندازه کافی وجود نداشته باشد را دارند. شما با استفاده از آن ها به راحتی می ‌توانید حتی شب ‌ها نیز همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشید. من در این مقاله قصد دارم، از نحوه ی کار این دوربین ‌ها برای شما مطالبی را ارائه دهم. در صورتی که قصد سفارش دوربین مداربسته دید در شب را دارید، بهتر است به فروشگاه ها معتبر مراجعه کرده و آن ها را خریداری کنید. قابلیت دید در شب دوربین مداربسته با توجه به میزان کیفیت دوربین ها متفاوت می باشد. گروه فنی مهندسی نوین امنیت در زمینه ی فروش دوربین مداربسته همدان به صورت مستقیم و آنلاین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می ‌باشند.

قابلیت دید در شب دوربین مداربسته

نام دیگر آن ها، دوربین های مادون قرمز می‌ باشد که در روز و حتی در شب ها قابلیت تصویربرداری دارند و اهمیتی ندارد که در چه شرایط آب و هوایی، نصب شوند. نور مادون قرمز این توانایی را دارد که گرمای ساطع شده از اجسام را دریافت کند. حتی اگر این اجسام در پشت شاخ و برگ درختان و یا در گرد و غبار غلیظ پنهان شده باشند، باز هم از آن ها می ‌توانند تصاویر واضحی را به شما ارائه می دهند.

 تنها تفاوت تصاویر ضبط شده توسط این دوربین ها این است که در زمان‌ هایی که نور وجود داشته باشد، تصاویر ثبت شده به صورت رنگی خواهند بود. اما در شب که نوری وجود ندارد و تاریکی مطلق است، تصاویر به رنگ سیاه و سفید توسط این دوربین‌ ها ثبت می‌ گردند. برای خرید دوربین مداربسته همدان می ‌توانید به گروه فنی مهندسی نوین امنیت مراجعه کرده و بهترین دوربین را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

قابلیت دید در شب دوربین مداربسته

نحوه ی عملکرد دوربین مدار بسته دید در شب

برای ایجاد قابلیت دید در شب دوربین مداربسته از فناوری مادون قرمز یا IR استفاده می ‌کنند که طبق این تکنولوژی دوربین مدار بسته تمامی تصاویر دارای حرارت را دریافت و ثبت می کند. یک سری لامپ های ال ای دی در داخل این دوربین ‌ها به کار رفته است، که در اطراف لنز دوربین قرار گرفته اند و زمانی که هوا تاریک می ‌شود و نور به میزان کافی وجود ندارد، نور مادون قرمزی که توسط این ال ای دی ها به سطوح مختلف می‌ تابند باعث دیده شدن تصویر آن منطقه می ‌گردند.

بعد از آن این تصویر به وسیله ی حسگر های مادون قرمز دریافت می ‌شوند. هر چه توانایی IR بالاتر باشد تصاویر دریافت شده توسط این دوربین ها نیز روشن‌ تر و با کیفیت تر خواهد بود. علاوه بر آن به نصب دوربین هم باید توجه کنید که در چه فاصله‌ ای از اجسام کار گذاشته می شود. این دوربین‌ ها به دلیل این که در شرایط تاریک تصویربرداری می کنند، تصاویر را به رنگ سیاه و سفید در می آورند.

ال ای دی های دوربین مدار بسته دید در شب

تعداد LED هایی که در دوربین ‌های مدار بسته دید در شب به کار می ‌روند، در کیفیت تصویر برداری در تاریکی مطلق نقش بسزایی دارند. به این صورت که هرچه تعداد این ال ای دی ‌ها بیشتر باشد، نور مادون قرمزی که از آن ها به سطوح مختلف تابیده می ‌شود، نیز بیشتر است، در نتیجه تصویر ضبط شده توسط دوربین واضح تر خواهد بود.

استفاده از دوربین های مدار بسته دید در شب به شما این امکان را می ‌دهند که در شرایط محیطی گوناگون بتوانید تمام محیط اطراف را تحت نظر داشته باشید و امنیت آن منطقه را تامین کنید، بنابراین مناسب ترین گزینه برای استفاده در تاریکی مطلق این مدل دوربین ‌ها می‌ باشند. اما دقت داشته باشید که نصب آن ها به معنی داشتن امنیت کامل و اتفاق نیفتادن هیچ جرمی در آن منطقه نیست.

انواع دوربین مدار بسته دید در شب

علاوه بر تکنولوژی آی آر یا مادون قرمز این دوربین ها دارای قابلیت‌ های دیگری نیز هستند، که در ادامه راجع به آن ها برای شما به صورت مختصر توضیحاتی را خواهم داد.

آشنایی با دوربین های حرارتی

این مدل دوربین‌ ها توانایی تصویر برداری در تاریکی ‌های کامل را دارند و به جای این که از انعکاس نور تصاویر را ثبت کنند، این کار را از طریق حرارت و گرمایی که از سطح اجسام مورد نظر ساطع می ‌شوند، انجام می دهند. بنابراین اگر در مکانی آن ها را نصب نمایید که هیچ نوع گرما و حرارتی وجود نداشته باشد، تصویری هم ضبط  نخواهند شد.

اغلب این دوربین ها را در فضای باز به کار می ‌برند، زیرا توانایی ثبت تصاویر حرارتی در شرایط آب و هوایی نا مطلوب و حتی بین شاخ و برگ درختان را دارند.

دوربین های حرارتی

معرفی دوربین های کم نور

در دوربین ‌های کم نور یک فناوری به نام شاتر آهسته به کار رفته شده، تا به وسیله آن و بدون استفاده از نور مادون قرمز در مکان ‌هایی که نور به مقدار کم وجود دارد، تصاویر به خوبی و با نور کافی ثبت شوند. این شاتر به دوربین کمک می ‌کند، تا نور را در طول روز در خود ذخیره کند و از تابش آن به سطوح مختلف تصویر برداری را به وضوح انجام دهد.

میزان وضوح تصاویر دوربین مدار بسته دید در شب

شما هنگام نصب این نوع دوربین ها باید یک سری نکات را رعایت کنید، تا مشکلی برای شما پیش نیاید. به عنوان مثال: برای این که بتوانید تصاویر را به صورت واضح از این دوربین ها دریافت کنید. تنظیمات حسگر آی آر را باید به درستی انجام دهید. این که دوربین را در محلی نصب کنید که جلوی درخت یا دیوار و موانع این چنینی قرار نگیرد هم موثر است.

 هم چنین وجود نورهای اضافی در اطراف دوربین مثل نور تیر برق‌ های موجود در خیابان، نور فلورسنت و غیره باعث می ‌شوند که با نور مادون قرمز دوربین تداخل پیدا کنند و تصویر به صورت واضح ثبت نگردد. پس به این مسئله نیز باید دقت کنید، که دوربین را در محیط هایی با این شرایط نصب نکنید.

نتیجه گیری

استفاده از دوربین های مدار بسته دید در شب همان طور که اشاره کردم، تصاویری از محیط اطرافشان را می ‌توانند در تاریک ترین وضعیت هم به شما ارائه دهند. فقط در مواقع استفاده از آن ها باید به موانع موجود بر سر راه آن ها و تنظیمات سیستم IR توجه کنید و بر حسب نیازتان دوربینی را تهیه نمایید، که تعداد ال ای دی ‌های به کار رفته شده در آن برای وضوح تصویری که از آن انتظار دارید، کافی باشد. با کمک قابلیت دید در شب دوربین مداربسته می توانید امنیت ساختمان و مغازه های خود را افزایش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.